Disciplin: Beast
Type: Nærkamp
Evne: Overlevelse
Rustning: Medium

De mest frygtede vikinger var dem, man kaldte bersærkere. Det var mænd, som var i en rus, der gjorde dem yderst aggressive og inden kampen stod de og skar tænder og bed i skjoldenes kant. Disse bersærkere ænsede ikke smerte, så derfor troede vikingerne på, at de ikke kunne blive ramt. Forskere mener dog, at rusen skyldtes at vikingerne havde spist den giftige fluesvamp lige inden. Disse fluesvampe havde dog en lille bivirkning. Det hændte, at midt i sejrsfesten vendte rusen tilbage og så fór vikingen op, tog sit sværd, og løb ud og hakkede løs på en sten, indtil aggressiviteten var gået over. De keltiske druider brugte dem, Shamanen i Sibirien brugte dem, og de vikinger der kæmpede i bersærkergang var under påvirkning af den røde fluesvamp. Det er derfor Bersærkere "Berserk" på engelsk og "furor berserkicus" på latin) altid er beskrevet som uhyre farlige, og hvorfor ordet i dag på nordisk og engelsk betyder "at være ude af kontrol." Dette var netop formålet.

 

I: Totem
Pris: 5 XP
Chi: 1
Type: In-round
Beskrivelse:

Ens dyr kan komme en til undsætning i det underbevidste. Man kunne f.eks. forestille sig en falk flyve flyve igennem en illusion af en ildmur eller en ulv lede en sikkert igennem en troldmands maze. Desuden kan man i bedste Leetahstil forsøge at redde fortabte sjæle tilbage hvor man for den reddede sikkert vil have form som et dyr.

Mod mind-affecting magi får man overlevelse lagt til slaget. Man lærer basis i at finde tilbage til sig selv. Man er også i stand til at hjælpe dem der har mistet deres indre dyreånd (se Host eller se Fight Club). Man giver personen der har mistet sin sjæl et ekstra slag, hvor man lægger sin herbalism til personens slag - dette slag kan forsøges hver time.

Man kan også forsøge at fjerne berserkergang fra en anden person, ved at give dem et nyt modstandsslag, hvor de får lagt et antal terninger til lig med ens herbalism. Hvis personen er enraged (fra Rage), så kan man fjerne et antal wounds lig med ens herbalism bonus.

II: Host
Pris: 10 XP
Chi: 3/runde
Type: Upkeep
Beskrivelse:

Man kan gå ind i et dyrs bevidsthed. Dyret skal være indenfor synsvidde. For at vende tilbage til sin egen krop, skal man slå et psyke+overlevelse tjek mod 8 + 1 per time i dyrets krop.

Man kan ikke påvirke dyret, men man kan se hvad dyret ser. Man kan høre hvad dyrer hører, men ikke forstå tale (man forstår det som dyret forstår det).

Hvis dyret dør, da afbrydes forbindelsen og man er fortabt. For at vende tilbage til ens krop, skal man hentes tilbage via sjælemagi (Totem, Cleanse, etc).

III: Wolf's Bite
Pris: 15 XP
Chi: 3
Type: In-round
Beskrivelse:

Man kan altid ramme samme lokation, hvor man tidligere i en kamp har tilføjet en person et sår.

IV: Wounded beast
Pris: 20 XP
Chi: 5
Type: In-round
Beskrivelse:

Man kan ramme et antal modstandere lig med ens bonus pr. angreb. Evnen kan først gå igang når man har modtaget 2 sår i en og samme kamp.

 

V: Shapechange
Pris: 25 XP
Chi: 8 i første runde derefter gratis
Type: In-round
Beskrivelse:

Vælg 4 steps inden for de fysiske egenskaber at stige i. (sty, hel, smi, beh) Max 2 steps op i en enkelt egenskab.

Man vil have tilbøjelighed til at angribe den nærmeste; hver gang man ønsker at lade være med dette, slår man psyke+overlevelse (10).

For at vende tilbage, skal man slå psyke+overlevelse (10).

Hver gang man slår imod diff, koster det udh som en in-round evne.

Desuden får man forbedret sine sanser. Tjeks der er sanse-baseret forbedres; der gives der +5 på observation når det har noget at gøre med lytte, følge spor, etc.