Episodicals

 

World War Brainstorm

Sådan en pulp-agtig blanding af Inglorious Basterds, Indiana Jones, Castle Wolfenstein, Hellboy og Saving Private Ryan...

Altså, nazisterne er jo kendt for at forsøge at fremme krigslykken ved hjælp af relikvier og okkulte ritualer, og i tillæg have de mest crazy teknologiske våbenprogrammer, og spillerne arbejder så for en tophemmelig, umådelig skummel og hemmelighedsfuld sektion af den britiske (eller en hemmelig gruppe bestående af en brite, en amerikaner og en russer?) efterretningstjeneste, der modarbejder Der Führer.

 

Der skal en klassisk "M" eller "Charlie" til at give missionerne!

 

Der er mad scientists, alpeslotte, nazi zombier, skumle Berlinske barer, ragnarok-tilbedere og SS-varulve i en stor blanding.

Det er kun få i verden der har discipliner (hos spillerne pga diverse overnaturlige/eksperimentielle/religiøse faktorer, tænker bare man lidt frit kan finde på baggrund til at man er speciel nok til at være med), så spillerne er en del sejere end de gængse soldater, men til gengæld skal man nok prøve at holde lav profil omkring det hele.

 

WW2 giver jo en temmelig episk ramme til det hele, uden at der skal findes på for meget, og hvor der hele tiden er gode grunde til at blive sendt ud og ordne ting og sager.

 

Et spørgsmål er hvornår under krigen vi taler. Jeg forestiller mig et sted her imellem:

In June 1941, the European Axis launched an invasion of the Soviet Union, giving a start to the largest land theatre of war in history, which tied down the major part of the Axis' military forces for the rest of the war. In December 1941, Japan joined the Axis, attacked the United States and European territories in the Pacific Ocean, and quickly conquered much of the Western Pacific.

 

The Axis advance was stopped in 1942, after Japan lost a series of naval battles and European Axis troops were defeated in North Africa and, decisively, at Stalingrad. In 1943, with a series of German defeats in Eastern Europe, the Allied invasion of Italy which brought about that nation's surrender, and American victories in the Pacific, the Axis lost the initiative and undertook strategic retreat on all fronts.

 

 

Character creation guidelines

90 xp (derudover får man fra egenskaber)

Dyre evner: De første 4 koster 1 point stykket (som ved normal skabelse)

Man får en gratis 5'er disciplin istedet for 2 2'ere.

Man må købe som man vil i andre evner og discs.

 

Udstyr

Angående udstyr tænkte jeg om man kunne brygge lidt videre på Føderationens fede oversigt og så simpelthen give spillerne et budget til hver gang?

 

Pistoler

| |Hast|Skade|Rkv|Mag||Pris|Land|Special|

||Let Pistol|15|3|100m|9+1 (7.5mm)||$240|||

*||Medium Pistol|15|5|150m|30+1 (7.5mm)||$450|||

||Tung Pistol|16|7|180m|20+1 (10mm)||$540|||

*||Magnum|16|9|235m|9+1 (15mm)||$870|||

||Beretta M1935|15|3|100m|8 (7.65mm)||?|Italien|+5 segmenter/lade, +3 skjule|

||Luger|14|4|100m|8 (7.65x21mm)||?|Tyskland|Malfunction på 1'ere og 2'ere|

||Colt M1911|15|5|100m|7+1 (11.43mm)||?|USA||

||Walther P38|15|5|100m|8 (9x19mm)||?|Tyskland||

||Tokarev|15|5|100m|8 (7.62x25mm)||?|USSR||

||Smith & Wesson 0.38|17|8|200m|6cylinder (9.65mm)||?|UK|-3 skjule|

||Browning Hi-Power|17|7|190m|13 (9mm)||?|Frankrig|-2 TH med 5 eller mindre styrke|

 

Rifler

| |Hast|Skade|Rkv|Mag||Pris|

||Hunter Rifle|24|12|750m|10+1 (7mm)||$800|

 

Maskinpistoler

Alle maskinpistoler har Burst evnen:

10 patroner, +8 seg, 6d10 dam*, 1/3 range, rammer 3x3 meter omkring mål.

| |Hast|Skade|Rkv|Mag||Pris|

||MP18|16|3*|150m|30+1 (9x19mm)||$600|

*: maskinpistoler skyder min 3 patroner af sted. Skaden lægges sammen som ved area-spells.

 

Shotguns

| |Hast|Skade|Rkv|Mag||Pris|

||M97|22|14|60m|5+1 (18.5mm)||$450|

 

Kategori:
Beretninger
Bestiarium
Byer
Lande
Leksikon
Personer
Racer
Steder