Regel: Brætspillet - vist gammel idé her

Overordnet koncept

Dungeon crawl

Xp, progression, campaign

ingen DM

Klasser

 

 

Hero actions

Ryk (flanking)

Angreb

Roleplay (search, open door, quest)

Card (skills, specials, spells, stealth)

Rest (draw cards)

 

MONSTRE

Angreb - kort der bliver trukket (spiller slår slag)

Forsvar - kort bliver trukket (spiler slår slag) '

Monsterkort kan godt have effekter der står på kortet. Fx. goblinkonge der discarder et ekstra kort når han rammer...

 

Hvert monster har et forsvarstal og et angrebstal

Kun et tal på kortet der modificerer

 

Monsterklasser

Undead

Demon

Humanoid

Beast

Elementals

 

 

Liv

Man discarder når man bliver ramt (evt. miss, let sår = discard, hårdt sår = random discard)

 

Angreb/forsvar

Man slår terning mod et tal som står på kort som monster trækker

Slå man dobbelt = kill monster / Discard random hero

lige på = Wound monster / chosen discard hero

Under = miss

 

Mulighed for at miste flere kort? Baseret på højere slag.

Skal måske laves specielle terninger.