Overordnet koncept
Dungeon crawl
Xp, progression, campaign
ingen DM
Klasser
Hero actions
Ryk (flanking)
Angreb
Roleplay (search, open door, quest)
Card (skills, specials, spells, stealth)
Rest (draw cards)
MONSTRE
Angreb - kort der bliver trukket (spiller slår slag)
Forsvar - kort bliver trukket (spiler slår slag) '
Monsterkort kan godt have effekter der står på kortet. Fx. goblinkonge der discarder et ekstra kort når han rammer...
Hvert monster har et forsvarstal og et angrebstal
Kun et tal på kortet der modificerer
Monsterklasser
Undead
Demon
Humanoid
Beast
Elementals
Liv
Man discarder når man bliver ramt (evt. miss, let sår = discard, hårdt sår = random discard)
Angreb/forsvar
Man slår terning mod et tal som står på kort som monster trækker
Slå man dobbelt = kill monster / Discard random hero
lige på = Wound monster / chosen discard hero
Under = miss
Mulighed for at miste flere kort? Baseret på højere slag.
Skal måske laves specielle terninger.