Whirl udnytter de cirkulære drejebevægelser fra dansen,eksempelvis piruetten fra balletten, til at udmanøvrere sin modstander.
Når du klarer et forsvar kan du bruge 3 segmenter på at komme om på siden af din modstander. Angriber du inden modstanderen får sin tur får du +2 på angreb. Hver succes på dit forsvar trækker et segment fra dette move.
Når du misser et angreb kan du bruge 3 segmenter extra på at komme om på den anden side af modstanderen. Angriber du igen inden modstanderen har haft sin tur får du +4 to hit.
Når du bruger en inround disciplin kan du bruge 3 segmenter på at få lagt din optrædebonus til et evt. slag eller trække den fra chi costen.
Når du rammer med et angreb kan du bruge 3 segmenter på at lave et angreb på en anden modstander der står inden for umiddelbar rækkevidde eller inden for rækkevidde hvis du står ved siden eller bag din modstander. Dette angreb tager ikke tid.
Når du tager skade får du det samme tilbage i chi. Desuden trækker du din bonus fra delay.