Egenskaber
Født 31. maj 1916, 3. søn af Charles den 1 af Habsburg. Et halvt år senere blev hans far den sidste Kejser af det Østrig-Ungarske rige, og små 3 år senere havde de tabt alt under Første Verdenskrig.
Familien blev sendt i eksil, og efter et par turbolente år døde hans far på Madeira. Da var Flex 6 år gammel.
Felix er vokset op vidende om at han ikke hørte til hvor han var, at han traditionelt burde leve som en prins, men realiteten var, at han var en blandt mange i en søskende flok der levede i eksil, uden far og med en uvis fremtid foran sig.
De levede dog stadig som fyrster, med private lærere og tjenestefolk i en villa ved Madeiras solbeskinnede kyst. Det kunne vel godt have været værre.
Da han blev 15 blev han indviet i en af familiens mange hemmeligheder – beherskelsen af magiens frygtelige kræfter. Fuld af fascination kastede han sig over magistudiet.
I 1937, 21 år gammel, får han lov til at vende tilbage til Østrig, hvor han melder sig til Theresian Military Academy udenfor Wien. Selvom kongefamilien ikke har været velkomne siden krigen, så føler han et behov for at vise sit og familiens værd overfor Østrig.
Året efter da Østrig står til at blive en del af Nazi Tyskland under Indlemmelsen, flygter han sammen med flere af sine søskende til Tjekkoslovakiet. Han sværger at han vil vende tilbage og kæmpe for et frit Østrig. Det kan være at Østrig kan undvære ham, men han vil ikke undvære Østrig.
Sammen med hans bror Karl Ludwig planlægger de at tage videre til USA for at oprette Befri Østrig Brigaden, men på vej derover, i London, bliver han stoppet af en hemmelig militær organisation. De er tilsyneladende klar over familiens skjulte kræfter, og de prøver at rekruttere dem begge til en tophemmelig modstandsenhed. Det lyder lovende. Her er en chance for at gøre noget nu, og for at vinde nye allierede til familiens side.
Karl Ludwig og han er dog enige om, at den oprindelige plan også skal føres ud i livet. De beslutter at Karl Ludwig fortsætter til USA, og med spændt hjerte takker Felix ja til tilbuddet. Her er en mulighed for at slå tilbage mod tyskerne!
Evner
Egenskaber
Sty 4
Hel 4
Beh 4
Smi 6
Årv 6
Int 6 (4 freebies)
Psy 6
Uds 6
Evner
KAMP (14)
Forsvar 4
Angreb (riffel) 6
FÆRDIGHEDER (6)
Kunst 2
Fartøj (bil, flyver) 4
VIDEN (42)
Humaniore 6
Kraft 6
Magi Teknik 8
Mystik 6
Medicin 2
Naturvidenskab 2
TALENT (21)
Atletik 3
Kondition 4
Observation (2) 3
Snige (2) 2
Svømme 10
Veltalenhed (2) 3
Viljestyrke (2) 4
(83)
Discipliner
Arcane Secrets II (magi teknik)
Minor Revelations
Spellcraft (upkeep 3)
Gathering III (mystic)
Reinforce (inround 1, mana 1, -3 dispel, max 3)
Mana Pool
Mana Burn (inround 3, 1 mana = +2 kraft)
Ghost V (svømme, gratis disc)
Blur (upkeep 2, +3 ranged forsvar)
Mundane (upkeep 3)
Wind Catcher (upkeep 5)
Passwall (10 seg, vil+svø mod 6, Sten giver +4 på diff., metal giver +8, samle 5 successer)
Ethereal (upkeep 12)
(11)
Magi
Antal spells: humaniora + årv = 6 + 2 = 8
Vand I
Is II
Sten I
(1 point i overskud)
Isskulptør (1)
Kulde (1)
Magisk Fartøj (1)
Vandboble (1)
Lille Tågebanke (1)
Vægløber (1)
Stenhud (1)
Snestorm (2)
Diverse
Fordele
Obskur viden (2)
Rig (3)
Ulemper:
Fobi: Folkemængder (-1)
Skæbne
Point: 4
Slag: 1d10+2
Mana (mystik-3) x 4 + helbred: 11
Chi Upkeep: 8 (bruger 12 i runden, ingen Blur)
Chi: 17
Kamp
Size: 7
AB: -1
Basisforsvar: 15 i stedet for 5 med Ethereal
Initiativ: 8d10+17
Angreb: 6d10+1
Forsvar: 4d10+3 (+6)
Hast: 19
Dam: 12d10+5
Magi: 8d10+5
Magi-hast: 13/18/28
Magi-pris: 1/3/7
Magi-diff: 7/9/11
Discipliner
Udstyr
Diverse