Formular: Magisk Fartøj
Element: Sten
Cirkel: 1. Cirkel
Rækkevidde: Berøring
Område: 1 ting
Varighed: Berøring + 2 runder
Afværge: -

Man kan fortrylle et fartøj så det bliver istand til at bevæge sig. Fartøjet behøver ikke at kunne fungere uden magi. Hvis det fungerer uden magi, kan man dog slippe for at benytte nøglen hvis sådan er påkrævet.

Hvis magikeren stopper berøringen holder fortryllelsen i 2 runder. Hvis magikeren genvinder kontakten inden anden runde afslutter, da fortsætter fortryllelsen.

Styringen af "fartøjet" foregår med den dertil-hørende fartøjs-specialitet. En flyver styres med fartøj: Fly, etc.

Et fartøj kan godt laves sådan at det kan bruges til flere ting, f.eks både være bil og båd, men for hver ekstra slags fartøj det er, da sættes spell-diff op med 2 (fartøjstjeks bliver ikke sværere).

 

Ved start og slut skal slås et fartøjstjek (10).

Hvis man ikke er i kamp, da slås et fartøjstjek fra tid til anden. I kamp slås et fartøjstjek i hvert upkeep. DM styrer konsekvenser af fejlet tjeks, evt slå et held-tjek:

1-2: Fartøj bryder helt sammen

3: Fartøj får lækage, og vil snart bryde sammen.

4-6: Fartøj slukker helt.

7-8: Fartøj hoster og hakker og er ude af kontrol i denne + 2 runder.

9: Fartøj hoster og hakker og er ude af kontrol i denne + 1 runde.

10: Fartøj hoster og hakker og er ude af kontrol i denne runde.

 

1 1 meter / segment.

2 2 meter / segment.

3 3 meter / segment og man benytter magi-teknik istedet for fartøj til at styre med.