Formular: Tornado
Element: Vind
Cirkel: 3. Cirkel
Rækkevidde: kraft x 10 meter
Område: Se tabel
Varighed: kraft runder
Afværge: Atletik for ½ når man "lander"

En tornado opstår.

Man er fanget i tornadoen indtil formularen holder op, eller indtil at man slår 10+ på et heldtjek, justeret af ens viljestyrke-bonus (slås i upkeep). Hver runde man er i tornadoen får man 1 enkelt sår i upkeep et tilfældigt sted.

 

Skaden i tabellen fås først når man slynges ud af tornadoen og rammer .. noget (op til kraft meter væk). Sår deles tilfældigt ud på kroppen.

 

I starten af runden afgøres hvor tornadoen bevæger sig hen. Bevægelsen sker gradvist i løbet af runden. Retning er tilfældig og den rykker mellem 1 og kraft meter. Hvis magikeren ønsker, kan han styre hvor den flytter hen (han betaler 1 seg per meter. Hvis han styrer den 3 af meterne, og den vil rykke 7 meter, da vil de sidste 4 meter være tilfældige).

Folk som er ½ kraft meter fra formularens omkreds, rykker i slutningen af runden ind i tornadoen.

 

1 2x2 meter omkreds. 2 x kraft d10

2 ½ kraft x ½ kraft meter omkreds. 4 x kraft d10.

3 kraft x kraft meter omkreds. 6 x kraft d10.