Egenskaber
Født i Dalmatien i byen Split i 1913 blot et år før mordet i Sarajevo på den Østrig-ungarske tronfølger, ærkehertug Franz Ferdinand vokser Florijan Markovic bogstaveligt talt op med krig i årene. Hans far, en veluddannet ingeniør, flygter til USA få måneder før krigens afslutning da han er kommet i søgelyset for at have hjulpet Ententemagterne med vigtig information om Centralmagternes ubåde. Faderen og de to børn bliver modtaget vel i Amerika og oplever hurtigt en vis velstand op gennem opsvinget i 1920'erne. I 1929 kommer krakket og depressionen rammer familien hårdt økonomisk. Florijan der ved ankomsten har skiftet navn til Floyd Mason melder sig frivilligt til hæren i 1931. I kraft af sin fysiske formåen og no nonsense attitude vinder han hurtigt frem i rækkerne og opnår som en af de yngste i landets historie titlen af sergeant. I det private begynder tingene imidlertid at gå galt. Faren der kæmper med indre dæmoner omkring efterladelsen af sin kone på Balkan begynder at drikke og misbilliger samtidigt sin søns karrierevalg som han mener er uakademisk og uværdig for en Markovic. I 1934 dør lillesøsteren ved en mystisk drukneulykke (liget bliver aldrig fundet) og faderen tager få måneder efter livet af sig. Florijan der før var anset som både en fremragende skytte, dødelig i nærkamp, en fremragende atlet og en kommende leder begynder at få disciplinære problemer og mister fokus med sin træning. Da en specialenhed i 1937 retter henvendelse om en specialagent fra Amerika i oprettelsen af et specialkorps, ses det derfor snarere som en mulighed for at slippe af med en tikkende bombe end et forsøg på at sende den bedst kvalificerede, da Floyd sendes til England uvidende om hvad hans opgave består i....
Sprog: serbokroatisk, engelsk
Sty 6
Beh 6
Smi 6
Hel 6
Årv 4
Int 5
Psy 5
Uds 4
Evner
I alt: 73
Talent 34
10 Atletik (Leap, Movement, Stunt) 2+8
3 Klatre (Combo, Fingers) 2+1
7 Kondition (body, Blood, Brawling) 2+4+1
2 Observation (Marksman, Close quarter fighting, Instinct) 2
3 Snige (Shadow) 2+1
3 Svømme (Ghost, Holds) 3
6 Forsvar 6
7 Viljestyrke (Kamikaze, Toughness, Aura, Elements) 1+5+1
Færdighed 6
3 Fartøj (Ace, Fuel) 3
4 Lederskab 3+1
Viden 4
4 Humaniora (Kyudo, Articulation, Hermeneutics) 4
Våben 29
8 Skyde (Gunslinging) 8
7 Ubevæbnet (Unarmed) 7
Discipliner
Discs 19
Stunt 5
1) Ship's mast (inround) +10 for ikke at falde af/hoppe mellem fartøjer
2) Desperation (inround) 1/dag samlede sår-minus til plus i en runde
3) Crash (inround) ikke tage 5. wound på nogen loc.fra fartøj eller fald
4) Duck & cover (inround) Drop springe save, men kvart skade (3 segmenter)
5) Grace (inround) Når man tager angrebsskade - slå smi+atl(modst våbenevne), hvis det klares tager man kun et let wound. Hver gang den bruges imod samme person i samme kamp lægges våbenevne igen oveni dif.
Gunslinging 4
1) Aim (inround) 5 seg.= +2TH (max +8)
2) Gun styles (inround) Akimbo (2 guns, -3TH) Hip (+2TH) No aim.
3) Cover Timing (inround) flyt 3 på Loktabel angreb/forsvar
4) Bank Shot (inround) Slå 8d10+3 (8)/succes -2 forsvar.
Brawl 2
1) Ducking (inround) Klarer man sit forsvar imod et kastevåben kan man bruge 1 chi på at lade den ramme en anden, hvis den anden står i cirka samme linie som kastevåbnet flyver.
2) Drunken boxing (upkeep) Giver +3 dam, +1 tohit, -1 forsvar per genstand man har indtaget. Max. genstande/bonus. (+6,+2,-2)
Unarmed 2
1) Deflection (upkeep) -1 hast unarmed
2) Iron Fist (upkeep) +3d10 skade unarmed
Fordele/ulemper
Afhængig (-2) alkohol
Dårlig vane -1) Cigar
Hårdhudet (+3) 1 AB
Skæbne
Point: 2
Slag: 1d10-1
Kamp
Initiativ: 8d10+16
Forsvar: 6d10+4 (+2)
AB: 2
Chi: 20
Regain: 10
Pause: 6
Upkeep:
Range
Nærkamp
Deflection 1
Iron Fist 2
Drunken Box 2
Slag 10, 7d10+4 (+6), 5d10+3 (+9)
Spark 12, 7d10+4 (+6), 6d10+4 (+10)
Colt 10, 8d10+5 (+7/8d10+3(8)+2suc), 5d10+1, (5 chi)
Xp: 6
Frie xp: 1
Udstyr
Diverse