Regel: Ultimates

Det koster 1 skæbnepoint at udføre en ultimate.

 

Her er en liste over ultimates:

 

Ultimate discipliner kan først erhverves når man har to 5'ere og koster 6 xp. Man skal have 12 i de to evner første gang og hver gang man skal parre en evne med en ny skal man købe 2 mere i den. Ultimates varer en runde og koster et skæbnepoint i upkeep. Effekten af en ultimate er sammensætning af de to valgte discipliners beskrivelse. Eksempelvis giver dance+pain dobbelt wounds og hvert angreb rammer dans/modstandere. Man kan kun bruge 1 ultimate i runden.

 

Acrobatics - Fluid Evasion: undvigelser tager ingen tid

 

Angles - Exploding Star: Man kan sætte sine kastevåben i omløb: Det sidste angreb man har i runden rammer de andre og gør at alle angreb er i samme segment. Derfor kan kun et af disse pareres eller undviges.

 

Arcane Secrets: Hvis man har højere magisk teori end en anden person trænet i magi kan man kaste formularer gennem denne. Det tager den normale tid for begge.

 

Articulation: Man kan for dobbelt manacost kaste formularer på et antal segmenter lig med deres cirkel.

 

Aura - Aura of the Hero: Fjender inden for auraen får -6 på alle slag.

 

Battle Magic: Hver gang man udfører et forsvar eller angreb kan man samtidigt kaste en spell. Den samlede tid for dette er den længstvarende handling.

 

Beast - Fear of the beast: Hver gang der gives sår slås to lokationsterninger for hvor der gives sår. Altså giver man sår to steder.

 

Body: 3 steps op i sty, smi, beh, hel.

 

Brawling: for hvert angreb mod en får man et ekstra angreb mod en anden modstander.

 

Ceremony:

 

Code - Chaotic Commands: Modstandere angriber et tilfældigt mål inden for rækkevidde inden for kunst meter radius.

 

Combo: hver combo hit akkummulerer en ekstra modstander i comboen. sålænge et angreb rammer fortsætter comboen. Ekstraa modstandere forsvarer sig som normalt.

 

Dance - Omni-Slash: Hvert cirkelangreb i runden rammer udover det normale dans/modstandere.

 

Elements - Rage of the Elements: Man kan slå skadeterninger videre på magi

 

Fingers: man kan angribe astrologi x2 meter væk og alle der står i linien tager astrologi x2 i skade hvis man rammer (altså målet).

 

Gathering:

 

Ghost: Almindelige våben (umagiske) vil disintegrere når de passerer gennem en. Ubevæbnede angreb imod en koster et wound til angriberen.

 

Gunslinging: Man vælger lokation når man rammer (istedet for at slå)

 

Heroism: Man kan slå alle sine slag om 1 gang. Også efter den anden har forsvaret sig.

 

Hierarchy: Man får plus sin bonus i rang på sin speciality sfære.

 

Holds - Hands of Glue: Ethvert vellykket forsvar er lig med onehanded-catch.

 

Horsemanship:Man får fordoblet sit initiativ.

 

Instinct: for hver terning man slår videre må man slå en extra

 

Leap: Man kan hoppe hen til sin modstander og angribe uden at bruge tid på bevægelsen. Man får +3 pr. meter man hopper på skaden.

 

Manipulation: Ens manipulationsevner virker på et antal personer lig med ens uddannelse.

 

Marksman:

 

Martial Lore - Dobbelt succeser på alle slag.

 

Meditation - Zone of Zen: man får en pulje på 30 frie points.

 

Metallurgy: Rustninger, skjold og våben (hvis brugt til parering) ødelægges ved to-hit på en rustningelokation eller succesfyldt parering. (magiske har muligvis et afværgeslag... men det har vi vist ikke regler for).

 

Movement: Et antal gange i runde = bonus kan man spontant få løb extra segmenter som afvikles på det segment (kun en gang pr. segment).

 

Nerve Strikes: Alle nerve strikes udført i runden er permante og kan kun fjernes ved healing eller ultimate nerve strikes.

 

Pain: Man giver dobbelt wounds.

 

Parry - Defense of the Rose: For hver succes man har på sit forsvar tager angriberen 1 sår.

 

Postures - Style of the Owl: Hver gang man laver en action så vælger man hvad man tror ens næste action vil blive (angreb/forsvar) og har man ret får man dyretække +16 på slaget.

 

Presence:

 

Quickness - Minimal Moves: I en runde tager alle handlinger halv tid.

 

Rage - Blood Rage: Ens wounds x6 lægges til skaden når man giver skade.

 

Shadow - Black Zone: i et område lig med snige radius meter bliver der kulsort. brugeren kan stadig se som normalt og kan på 1 segment bevæge sig hvorhen han eller hun vil i cirklen.

 

Slaying: Rammer man et væsen fra sin subgruppe skal det slå psyke+vil mod overlevelse+vil. Et forfejlet tjek resulterer i øjeblikkelig død.

 

Soul - Avatar: Man kan dele sig op i to personer. Egenskaber er de samme mens ens evner skal fordeles mellem de to.

 

Strike - Perfect Strikes: Alle angreb giver ren skade i runden.

 

Tactics: Alle ens allierede inden for tactics normale råderum får den anden ultimates effekt.

 

Technique: +12 på angreb/forsvar

 

Throwing: Man kan kaste så langt som man kan se uden minus.

 

Toughness - Scale of the Dragon: Man tager halv skade inden udregning af rustning etc.)

 

Trick Fighting: Har man lavere våbenevne end trick fighterens skuespil kan man ikke angribe. Har man lavere forsvar kan man ikke forsvare sig.

 

Unarmed: Hver gang man angriber rammer man automatisk med et ekstra ubevæbnet slag.