Regel: Kamp - Angreb

Slå våben+beh (årv for afstandsvåben) for at angribe, den angrebne skal slå højere med sit forsvar for at det ikke rammer.

Hvis man vælger ikke at forsvare imod et angreb slår angriberen mod 5.

 

Succeser

For hver 5 bedre end forsvarsslaget får man en ekstra succes. Hver ekstra succes giver +2 på skaden og gør det muligt at modificere lokationsslaget med +/- 1.

 

Lokation

Ved et succesfuldt angreb slås lokation med d20 for at se hvor det rammer:

|Slag|Lokation|Effekt|

|20|Hoved|+2d6 skade|

|18-19|Bryst|+1d6 skade, skaden går til maven|

|15-17|Højre arm||

|12-14|Venstre arm||

|7-11|Mave||

|4-6|Højre ben||

|1-3|Venstre ben||

 

Skade

Våbnets skade slås og alle modifikationer lægges til.

Rustning trækker fra skaden ved først at trække AB% fra, og derefter AB.

Skaden divideres med størrelse og rundes ned - dette er det antal wounds man tager i den ramte lokation.

 

Delay

Et angreb der rammer, men som ingen sår giver, giver altid den ramte 1 delay.

Hvis angrebet giver sår, da får man 3 i delay for hvert wound der tages.

 

Positionering

Hvis man angriber en person fra siden af, da fås +2 på angrebet.

Hvis man angriber en person i ryggen, da fås +4 på angrebet.

 

Angrebstyper

I tilgift til at udføres normalt, kan alle angreb udføres som let eller tungt:

 

Let

Giver -1 på hastighed samt -3 på skade.

 

Tungt

Giver -2 tohit, men +5 på skade.

 

Gratis Angreb

Må ikke udføres med angreb, der tager ekstra tid.

Må kun benytte samme angrebsevne, som man benyttede på det forrige angreb.

Vejledende regel: må kun benytte angreb der rammer den person, som er skyld i det gratis angreb.