Evnerne i denne disciplin bygger på løbende at kaliberer sit eget eller andres kraftskjolde, for at opnå diverse effekter.
Et kraftskjold får plus ens fysik/2 i AB. Kan bruges på allierede op til 1m / fysik væk. Kan højest bruges på 1 person per 4 fysik i samme runde.
Slå int+fys imod 6+AB på det kraftskjold man negerer. Ved 1 succes fjerner man ABS, ved 2 fjerner man ABS+AB. Ens eget field får ABS = 0% imens negeringen opretholdes.
Modstanderen kan forsøge at få sit skjold til at virke igen ved at slå int+fys imod 6+AB for dit skjold, eller ved at bevæge sig ud af range.
Range er 2m/fysik, tager 15 seg.
Ens kraftskjold får 75% imod en type skade (projektil/energi/ild), men 0 AB og ABS mod de andre.
Læg 5 + fysik til minimumskaden for at ens kraftskjold mister kraft ved et angreb.
Slå beh+fysik istedet for et normalt forsvar. Hvis det lykkes absorberes al skade, og angriberen får 50% af det tilbage. Hvis 1 ekstra succes 75% tilbage, hvis 2 100%.
Tager 10 seg og virker imod alle former for direkte angreb, også nærkamp.
Kraftskjoldet mister 1 kraftpoint ligemeget om manøvren lykkes.