Ens fordele/ulemper skal gå i 0 (se ens justering under Udstråling)
Fordele
Berømmelse (1/3/5)
Empati (2)
Føle Fare (5), man kan ikke overraskes og generelt mærke livstruende situationer lidt i forvejen
God Hørelse (1), +2 observationtjeks der går på lyd
Heldig (3), +2 skæbneslag, +1 heldtjeks
Hurtig healer (3), +3 til daglige heal tjeks
Hårdhudet (3), +1 AB
Immunitet (2-3), +6 saves mod eksempelvis gift.
Kunstnerisk Evne (2), +2 optræde
Leddeløs (2), +4 smidighedstjek for at komme fri af reb/lænker, kravle gennem små områder, o.lign.
Letsovende (1)
Modig (2): +4 på slag mod fear
Musik (sang 2, instrument 1)
Nattesyn (1)
Obskur Viden (2)
Opmærksom (3), +2 observationstjek
Præcis Hukommelse (2)
Retningssans (1)
Rig (1/2/3). Rig 1: +200g. Rig 2: +500g. Rig 3: +1500g.
Smuk (1), +1 udstrålingstjek, +3 overfor modsatte køn
Sprogkyndig (1), 1 extra sprog
“Stemmen” (1), +2 lederskabstjek ved brug af stemme
Tiltrækkende (2), +4 udstrålingstjeks mod modsatte køn
Vilje til at Leve (1/3/5)
“Øjnene” (1)
Ulemper
Afhængig* (1/3), ryger 1, alkohol 2 (justering?), narkotika 3
Barn (2), -1 styrke
Dårlig Hørelse (3,5)
Dårlig Vane (1-3)
Ed (1-5)
Farveblind (1)
Fattig (3), se tabel
Fjende (1-3)
Fobi (1-3), når påvirket, 1: -1 to all, 2: -2 to all, 3: -3 to all. Enten normale (+2 point), eller unormale omstændigheder. Eksemplar på normale: Åbne/lukkede områder, folk. Åbent område: hvis man ikke er i nærheden af større ting indenfor Psyke meter. Lukkede områder: Problem hvis området er mindre 15-Psyke meter i diameter.
Gal (1-5)
Grim (1), -2 udstrålingstjek
Klodset (2), -2 behændighedstjeks
Kraftig (1/2)
Lam (3/5)
Lav smertetærskel (3), 1 extra woundjustering
Mareridt (5), slå psy+vil (10). For hver dag man klarer går diff. en op. Misser man det får man -1 på alt kumulativt.
Natteblind (2), rykker en tak nedad på tabellen for mørkejustering
Ordblind (3)
Pacifist (3/5)
Spinkel (5), -1 size
Svagtsynet (3), -1 angreb/forsvar, -3 hvis ranged. Briller negligerer minus.
Svagtsynet (5), -2 angreb/forsvar, -5 hvis ranged. Briller negligerer minus.
Sygdom/lidelse* (1,3,5)
Tungtsovende (1)
Uheldig (5), -2 skæbneslag, -1 held tjeks
Personlighedstræk (ulemper)
Doven (2)
Grådig (2)
Hævngerrig (3)
Nysgerrig (3)
Overmodig (3)
Stædig (2)
Nærig (3)
Ærlig (2)
Blodtørstig (2)
Intolerant (1-3), mishagsytringer 1, problemer med samvær 2, konfrontatorisk 3
Kujon (3)
Led (2)
Loyal (3)
Selvretfærdig (3)
Noter
* Afhængig, Lidelse, Sygdom:
1: Skal have sit fix hver dag, ellers fås -1 på alle handlinger indtil det indtages. Slå vil+psyke imod 11 for at modstå trangen/ignorere lidelserne og undgå minus.
2: Skal have sit fix hver dag, ellers fås -1 på alle handlinger indtil det indtages. Slå vil+psyke imod 13 for at modstå trangen/ignorere lidelserne og undgå minus. Slå hel+kond imod 10 for ikke at blive påvirket af medikamentet (-1 i 2 timer efter indtagelse).
3: Skal have sit fix hver dag, ellers fås -1 kumulativt på alle handlinger indtil det indtages (max 3). Slå vil+psyke imod 13 for at modstå trangen/ignorere lidelserne og undgå minus. Slå hel+kond imod 10 for ikke at blive påvirket af medikamentet (-2 i 2 timer efter indtagelse).
5: Skal have sit fix hver dag, ellers fås -1 kumulativt på alle handlinger indtil det indtages (max 5). Slå hel+kond imod 12 for ikke at blive påvirket af medikamentet (-2 i 2 timer efter indtagelse).
Slå hel+kond imod 7 for ikke at blive afhængig. Hvis man allerede er afhængig, stiger afhængighedsgraden (max 3).