Regel: Fordele & ulemper

Ens fordele/ulemper skal gå i 0 (se ens justering under Udstråling)

 

Fordele

Berømmelse (1/3/5)

Empati (2)

Føle Fare (5), man kan ikke overraskes og generelt mærke livstruende situationer lidt i forvejen

God Hørelse (1), +2 observationtjeks der går på lyd

Heldig (3), +2 skæbneslag, +1 heldtjeks

Hurtig healer (3), +3 til daglige heal tjeks

Hårdhudet (3), +1 AB

Immunitet (2-3), +6 saves mod eksempelvis gift.

Kunstnerisk Evne (2), +2 optræde

Leddeløs (2), +4 smidighedstjek for at komme fri af reb/lænker, kravle gennem små områder, o.lign.

Letsovende (1)

Modig (2): +4 på slag mod fear

Musik (sang 2, instrument 1)

Nattesyn (1)

Obskur Viden (2)

Opmærksom (3), +2 observationstjek

Præcis Hukommelse (2)

Retningssans (1)

Rig (1/2/3). Rig 1: +200g. Rig 2: +500g. Rig 3: +1500g.

Smuk (1), +1 udstrålingstjek, +3 overfor modsatte køn

Sprogkyndig (1), 1 extra sprog

“Stemmen” (1), +2 lederskabstjek ved brug af stemme

Tiltrækkende (2), +4 udstrålingstjeks mod modsatte køn

Vilje til at Leve (1/3/5)

“Øjnene” (1)

 

Ulemper

Afhængig* (1/3), ryger 1, alkohol 2 (justering?), narkotika 3

Barn (2), -1 styrke

Dårlig Hørelse (3,5)

Dårlig Vane (1-3)

Ed (1-5)

Farveblind (1)

Fattig (3), se tabel

Fjende (1-3)

Fobi (1-3), når påvirket, 1: -1 to all, 2: -2 to all, 3: -3 to all. Enten normale (+2 point), eller unormale omstændigheder. Eksemplar på normale: Åbne/lukkede områder, folk. Åbent område: hvis man ikke er i nærheden af større ting indenfor Psyke meter. Lukkede områder: Problem hvis området er mindre 15-Psyke meter i diameter.

Gal (1-5)

Grim (1), -2 udstrålingstjek

Klodset (2), -2 behændighedstjeks

Kraftig (1/2)

Lam (3/5)

Lav smertetærskel (3), 1 extra woundjustering

Mareridt (5), slå psy+vil (10). For hver dag man klarer går diff. en op. Misser man det får man -1 på alt kumulativt.

Natteblind (2), rykker en tak nedad på tabellen for mørkejustering

Ordblind (3)

Pacifist (3/5)

Spinkel (5), -1 size

Svagtsynet (3), -1 angreb/forsvar, -3 hvis ranged. Briller negligerer minus.

Svagtsynet (5), -2 angreb/forsvar, -5 hvis ranged. Briller negligerer minus.

Sygdom/lidelse* (1,3,5)

Tungtsovende (1)

Uheldig (5), -2 skæbneslag, -1 held tjeks

 

Personlighedstræk (ulemper)

Doven (2)

Grådig (2)

Hævngerrig (3)

Nysgerrig (3)

Overmodig (3)

Stædig (2)

Nærig (3)

Ærlig (2)

Blodtørstig (2)

Intolerant (1-3), mishagsytringer 1, problemer med samvær 2, konfrontatorisk 3

Kujon (3)

Led (2)

Loyal (3)

Selvretfærdig (3)

 

 

Noter

* Afhængig, Lidelse, Sygdom:

1: Skal have sit fix hver dag, ellers fås -1 på alle handlinger indtil det indtages. Slå vil+psyke imod 11 for at modstå trangen/ignorere lidelserne og undgå minus.

2: Skal have sit fix hver dag, ellers fås -1 på alle handlinger indtil det indtages. Slå vil+psyke imod 13 for at modstå trangen/ignorere lidelserne og undgå minus. Slå hel+kond imod 10 for ikke at blive påvirket af medikamentet (-1 i 2 timer efter indtagelse).

3: Skal have sit fix hver dag, ellers fås -1 kumulativt på alle handlinger indtil det indtages (max 3). Slå vil+psyke imod 13 for at modstå trangen/ignorere lidelserne og undgå minus. Slå hel+kond imod 10 for ikke at blive påvirket af medikamentet (-2 i 2 timer efter indtagelse).

5: Skal have sit fix hver dag, ellers fås -1 kumulativt på alle handlinger indtil det indtages (max 5). Slå hel+kond imod 12 for ikke at blive påvirket af medikamentet (-2 i 2 timer efter indtagelse).

Slå hel+kond imod 7 for ikke at blive afhængig. Hvis man allerede er afhængig, stiger afhængighedsgraden (max 3).