Besvime
Har man -7 i wounds-modifier slår man i upkeep hel+kondition (5) justeret for minus for ikke at besvime.
Wound Modifier
Udover det første wound i hver legemsdel, lægges alle ens wounds sammen for at finde ens samlede minus.
Hvis man har wound-modifer effekter (fx fra Viljestyrke/Toughness) lægges disse til det samlede minus.
Max minus er dog højst -5 når slags slås..
Faldskade
Man får 1d10 i skade per meter man falder.
Hvis man med vilje hopper ned, så kan man trække ens normale hoppehøjde fra højden.
- Slagene lægges sammen (3, 5, 7 = 15 i skade)
- Wounds fordeles tilfældigt på kroppen
- 10'ere slås ikke videre
Ved fald i vand, da trækkes 2 meter fra distancen, og derefter følger samme regler som ved Faldskade. Man kan ramme vandet perfekt: svømme+smi mod 10 for at undgå al skade ved fald i vand (basis-sværhedsgrad under kontrolleret omstændigheder)
Area skade
Samme skade-regler som ved Faldskade.