Regel: Kamp - Skade og Wound

Besvime

Har man -7 i wounds-modifier slår man i upkeep hel+kondition (5) justeret for minus for ikke at besvime.

 

Wound Modifier

Udover det første wound i hver legemsdel, lægges alle ens wounds sammen for at finde ens samlede minus.

Hvis man har wound-modifer effekter (fx fra Viljestyrke/Toughness) lægges disse til det samlede minus.

Max minus er dog højst -5 når slags slås..

 

Faldskade

Man får 1d10 i skade per meter man falder.

Hvis man med vilje hopper ned, så kan man trække ens normale hoppehøjde fra højden.

- Slagene lægges sammen (3, 5, 7 = 15 i skade)

- Wounds fordeles tilfældigt på kroppen

- 10'ere slås ikke videre

Ved fald i vand, da trækkes 2 meter fra distancen, og derefter følger samme regler som ved Faldskade. Man kan ramme vandet perfekt: svømme+smi mod 10 for at undgå al skade ved fald i vand (basis-sværhedsgrad under kontrolleret omstændigheder)

 

Area skade

Samme skade-regler som ved Faldskade.