Regel: Tyngde

Tyngde giver minus til parering - ikke undvige.

 

Jeg så denne her interessante udsendelse om UFC-fighters hvor man ved hjælp af crash test dummies målte hvor meget skade de forvoldte og lignende. Med Avowed-øjne var det mest interessante dog, da de ikke overraskende fandt ud af at spark gjorde mere ondt end slag, og svaret på hvorfor de så ikke sparker hele tiden var: Præcision og hast. Med andre ord der er sværere at parere eller undgå et slag. Hm... tænkte jeg så det er jo ikke så godt at det er omvendt i vores system. De talte dog i samme moment om rækkevidde fordi de her ufc-drenge har en speciel måde at stå på således at de kan angribe hurtigt med alle fire lemmer. Så måske tyngde skulle ændres til noget med rækkevidde? Nu husker jeg ikke helt hvorfor vi mente det var nødvendigt med tyngde, men vi må vel have vurderet at det var sejere at være hurtig og give mindre i skade. Nu er skaden jo imidlertid sat op og Wind er fjernet så det er muligt at dette har udlignet forskellen så vi bare kan fjerne tyngde. Et andet forslag kunne være (især for at undgå at den hurtige bare slår 4 gange mens manden med tohåndøksen står og venter) at fordi den langsomme har lang rækkevidde skal modstanderen stå længere væk og det tager derfor længere tid at angribe ham, derfor lægges et tal fra til den andens hast. Altså lad os sige at en stor økse har 2 i rækkevidde og han kæmper mod en fyr med kniv, så skal ham med kniven lægge 2 til sin hast hver gang han angriber...