Berserk skal køre for at kunne bruge 2-5'eren.
Man ignorerer wounds og -2 til forsvar (extra -2 pr. yderligere disciplin end Rage man vil bruge), varer så længe man vil +1 runde pr. mand nede, koster 1 wound for hver runde før tid man vil stoppe den.
Ved synet af blod fremmes trangen til at uddele skade, og berserkeren angriber hurtigere. Hvis et angreb forårsager 2+ sår, kan man bruge denne evne for med det samme at angribe igen, uden at det tager ekstra tid. Evnen kan bruges endnu engang, hvis dette nye angreb forårsager 3+ sår, osv.
Modstanderen får gratis parering mod alle de ekstra angreb.
Med denne evne kan man ignorere al forsinkelse forårsaget af skade. Hjælper ikke mod forsinkelse forårsaget af discipliner, fx Push, forskellige Nerve Strikes, osv.
Med dette frygtelige kampskrig skaber berserkeren frygt i sine fjenders hjerter. Slå uds+skræmme (modstanderens vil+mm), der er -1 på dette slag per fjende. For hver succes får fjenden -1 på alle handlinger.
Kan bruges en gang per runde.
Man kan lægge resultatet af et uds+skræmme check til skaden. Max antal terninger er lig med våbnets skade. Desuden tager angrebet dobbelt tid at parere.