Man kan løbe på vand atletik meter. Man skal starte fra et fast grundlag.
Udenfor kamp: Man lægge sin evne i atletik til løbedistancen (smi + atletik x 2 + 10 istedet for smi+atletik+10 meter per runde).
I kamp: Ved at bruge 5 seg, kan man løbe atletik meter.
+1 forsvar.
1/4 atletik fjernes fra location når man bliver ramt (hvis ønsket). Dvs hvis modstander slår 18, så bliver man ramt i 17.
Med denne evne kan man løbe på lodrette flader. Man kan maksimalt i et stræk, løbe et antal meter opad lig med ens atletik/2, eller et antal meter henad lig med atletik.
Man kan desuden, hvis man falder tæt på en mur, løbe nedad den og derved undgå faldskade, hvis man klarer et smi+atletik hvor sværhedsgraden er antal meter faldet.
Den bruges før runden starter, og kræver et smi+atletik(6) check. For hver succes får man +1 på at ramme.
Man holder altid distance til sine modstandere, og de kan derfor ikke få rigtige slag ind på en, men snitter kun. Dette fjerner et wound fra hver skade man får i kamp.