Disciplin: Metallurgy
Type: Nærkamp
Evne: Smede
Rustning: Tung

I: Spot Armor Flaw
Pris: 5 XP
Chi: 2/runde
Type: Upkeep
Beskrivelse:

Slå årv+smede (4) +1 for let, +2 for medium og +3 for tung rustning. Antallet af successer kan vælges som vilkårlige cifre på lokationstabellen der hvis de rammes er lig med armorpiercing angreb.

II: Weapon Breaker
Pris: 10 XP
Chi: 2
Type: In-round
Beskrivelse:

Man kan sløve modstanderens våben (ved for eksempel at køre sit våben op ad sværdæggen). Slå et almindeligt forsvar. For hver succes trækkes 1 terning fra våbenskaden.

Våben kan repareres ved normal våbenpleje (såsom slibning) medmindre det er kommet ned på ikke at give skade. Hvis dette er tilfældet skal det tilses af en fagmand.

Man kan kun bruge evnen succesfyldt en gang pr. våben.

III: Equilibrium
Pris: 15 XP
Chi: 5/runde
Type: Upkeep
Beskrivelse:

Man kender kunsten at bevæge sig i en rustning. Alle styrkekrav til rustninger bliver sat et step ned.

Man kender til våbens balancepunkt og kan derfor med større lethed håndtere nærkampsvåben. To-håndsvåben kan bruges i en hånd.

IV: Fuse Armor
Pris: 20 XP
Chi: -
Type: -
Beskrivelse:

Man kan sammensætte en let rustning med en let/medium/plate armor. Man skal have equilibrium for at bære en sådan rustning. Det tager flere dage at lave en rustning. Den lette rustnings AB må max. være lig 1/3 af ens Smede.

V: Vibrate
Pris: 25 XP
Chi: 8
Type: In-round
Beskrivelse:

I alle våben findes et vibreringspunkt. Dette kan man sætte igang ved at ramme våbnet præcist på det rigtige punkt. Slå et almindeligt forsvar hvis det lykkes med en ekstra succes sættes modstanderens våbenhast op med 50% (dvs. At et langsværd ville have 30 som basis). Effekten virker i smedebonus/runder. Virker ikke imod natural eller unarmed.