Man kan stille simple spørgsmål om fremtiden for at undersøge hvorvidt visse aktioner vil have et fordelagtig udfald eller ej. Eksempelvis "kan disse tre mænd slå dragen i skoven ihjel?". Det kan fremgå hvorvidt der er tvivl om svaret. Spørgsmålene skal kunne besvares med et ja eller nej.
Ved at kaste en dyretand (helst en stor en) op i luften og spørge i hvilken retning en person / væsen man før har set befinder sig, kan man finde den rigtige retning ved at følge spidsen. Slå imod 6. Ved hvert forsøg på samme væsen stiger diff med 6. Hver fuldmåne nulstilles søge-diffs til 6.
I en opskåret bug kan man i indvoldene læse fremtiden. Efter endt læsning kan man ved at give et skummelt råd give elstra skæbneterninger til enten sig selv eller en anden. Man kan godt overstige sit max og terningen forsvinder først når den bruges. Dyret man ofrer skal mindst have størrelse 2. Man kan kun have en forudsigelsesskæbnebonus af gangen. Slå imod 10. Per success får man 1 ekstra skæbneterning.
Man kan lave en rustning af knogler, skind og ben, som det stadigt er muligt at kaste magi i. Rustningen giver +2 AB og slagtebonus resist mod alle elementer. Rustningen kan kun bruges af en selv.
Man kan skabe en dyreham til eget brug. Når man tager den på bevarer man sine egne evner, størrelse (selvom man har dyrets faktiske størrelse) og mentale egenskaber. Til gengæld får man dyrets fysiske egenskaber samt dens evner herunder evne til at flyve, ånde under vand, se om natten etc. Man kan vælge en slags dyreham ved 10 i evnen, og derefter for hver 4.