Dance er en roterende danse/kampstil, der er opmærksom på alle omkring en.
Ved at berøre sin modstander kan man følge, og efterligne, alle hans bevægelser. Dette kræver et normalt angreb, udført med dans. Hver succes på dette gør at modstanderen får -1 på at ramme, så længe man er i berøring med ham. Den eneste måde modstanderen kan bryde kontakten er ved at udføre en manøvre som angriberen ikke kan, fx Great Leap, Sprint, el.lign.
To personer der mestrer denne disciplin kan desuden bruge den til at koordinere deres kamp, hvis de holder sig i berøring med hinanden. De skal begge slå årv+dans(8) for at begynde dette samarbejde, og det laveste resultat bruges. Succes gør at de kan parere/undvige for hinanden, og hver succes giver dem begge +1 på alle angreb. Hvis den ene bruger en manøvre den anden ikke kan, brydes kontakten.
Med denne evne kan man ændre sin kampstil til at tage højde for alle udefra kommende forhindringer. Den eliminerer alle minusser for at slås under vand, i luften, bundet, osv. Det eneste der kan overvinde denne disciplin er magi der direkte lammer offeret, mens andet magi, som fx. langsomhed eller klodsethed ikke har nogen effekt.
Ved hele tiden at holde sig i bevægelse og snurre rundt, kan flere pareringer udføres i een flydende bevægelse, mens man samtidig holder øje med alle fjender omkring en. Disciplinen bruges før runden starter, og der slås smi+dans(8) for at udføre den. Hver succes giver +1 på alle pareringer der udføres i runden. Desuden gør en enkelt succes at pareringer og undvigelser tager 1 segment mindre, samt at ingen modstandere kan få angrebsbonus for at angribe fra siden eller bagfra.
Med et enkelt slag er det muligt at ramme alle modstandere omkring sig. Dette kræver et enkelt angreb, der foretages med beh+dans. Hver modstander kan forsøge at parere/undvige som normalt. Der slås et samlet skadeslag, der gives til alle modstandere, der rammes.
At udføre angrebet tager 5 segmenter ekstra.
Slår dans+smi i starten af runden mod (12-antal modstandere). Antal succeser er hvor mange angreb man kan afrette: man kan dog kun afrette angreb der har slået under ens slag (her lægges dog ens dans-bonus til). Når man afretter et angreb kan man betale 1 udh for selv at vælge hvem angrebet rammer.